roKITnik?

To piwo ujrzałem po raz pierwszy podczas pobytu w Gdyni, odrobinę mnie zszokowało i wywołało myśl ”co to za cudo?”. Jednak nie kupiłem go i po powrocie z wakacji nie mogłem tego faktu przeboleć. Ku mojemu zdziwieniu niedługo później samo wpadło w moje ręce.
Tak naprawdę nie wiem, jakich fajerwerków spodziewałem się po tym koncerniaku. Być może liczyłem, że rokitnik znacznie podwyższy jego walory smakowe, wprowadzi do piwa coś kompletnie niezwykłego – czy się przeliczyłem? O tym za chwilę.

Specjal Niefiltrowany z Rokitnikiem [Browar w Elblągu, Grupa Żywiec]
=>premium lager
=>alkohol: 5%
=>skład: woda, słód jęczmienny, słód pszeniczny, jęczmień, chmiel, rokitnik

Etykieta słaba, nieoryginalna, mam wrażenie, że widziałem już takich tysiące.

grupazywiec.pl
grupazywiec.pl

Piana śnieżnobiała, średnio obfita, szybko znika. Barwa jasnopomarańczowa, co mnie odrobinę zaskoczyło (chyba całkiem sporo dali tego rokitnika he-he), odrobinę mętna.

Aromat wybitnie lagerowy. Nie byłby wcale taki straszny, gdyby nie ta stęchlizna (co prawda dosyć słabo wyczuwalna – podobnie jak ”cytrusy”- ale obecna).

Jeśli chodzi o smak… Totalne zaskoczenie, ponieważ spodziewałem się soczystego rokitnika! Żartuję, nie spodziewałem się. Smak jest nad wyraz typowy i nudny. Baza zwyczajnie słodowa, chmielu jako takiego nie widać, o jakiejkolwiek pszenicy nie wspomnę. Chociaż czuć coś, czego nie uświadczyłem w zwykłym Specjalu. Jakby nuty brzoskwiniowe? Cytrusowe? Może to ten rokitnik? Nawet jeśli, to leciutko powiewa sobie gdzieś tam w tle. Ale jak nie patrzeć, wychodzi to na plus temu piwu.

Ogólnie rzecz biorąc, piwo nie jest zbyt ciekawe, mimo tego, że rokitnik umieściłbym raczej w szufladzie z niestandardowymi dodatkami. Lecz cóż z tego, skoro jest praktycznie niewyczuwalny?

 

_______________________
  • Ocena: 4,5/10
  • Cena: około 3 zł
_______________________________________________________
2 thoughts on “roKITnik?

Skomentuj

