No piwko takie

Piwo, które przykuło mnie swoją etykietą i dźwięczną nazwą. Tak, to zwykły lager, ale dałem się skusić, gdyż dawno nie próbowałem nowych przedstawicieli tego stylu.

Tenczynek Lager [Browar Tenczynek, Browary Regionalne Jakubiak]
=> lager (nieutrwalony, filtrowany)
=> alkohol: 5,2%, ekstrakt: 12,1%
=> woda, słód jęczmienny, chmiel

12053163_1056310361079950_379707985_n

Jak już wspomniałem, etykieta przyciągnęła mój wzrok – niby bez pomysłu, ale dobór kolorów jest dosyć niepospolity. A dodatkowo ten majestatyczny orzełek (lub inne ptaszysko).

Aromat jak najbardziej lagerowy. Słód i chmiel, po prostu. Zapowiada się zwyczajny, ale poprawny lager.
Barwa intensywnie słomkowa, wpadająca w żółć, klarowna. Piana biała, obfita, konkretna, drobnopęcherzykowa.

A jeśli chodzi o smak… Cóż, po pierwszych dwóch łykach piwo okazało się ogromnie pijalne, a nawet przyjemne w swojej zwyczajności. Lekki, wodnisty, ot, klasyczny lagerek idealny do strzelenia w niedzielny wieczór. W smaku nie odkryłem żadnych wad. Byłem bliski stwierdzenia, że jest to jeden z ‚lepszych’ lagerów, które piłem ostatnimi czasy.

Odstawiłem butelkę na minutę, w celu wykonania fotografii, a gdy ponownie wziąłem haust – moim kubkom ukazał się umiarkowanie intensywny diacetyl. Ni stąd, ni zowąd. A że diacetyl nie pasuje mi w żadnym piwie (w swojej wyrozumiałości mogę przymknąć oko na czeskie pilsy), ocena piwa spada. Gorycz? Nieduża, ale wydaje mi się większa, niż w koncerniakach.

Lager różniący się od lagerów koncernowych nieznacznie, ale różniący się (odrobinę większa gorycz, ogólnie jest taki bardziej przystępny pod względem smakowym (oczywiście do momentu wkroczenia diacetylu)). Mimo wszystko, dosyć nudne piwo.
Albo raczej piwko.

_______________________
  • Ocena: 4,5/10 (a byłoby 5)
  • Cena: około 4 zł
_______________________________________________________
6 thoughts on “No piwko takie

  1. Generalizacja nigdy nikomu nie przyniosła żadnej korzyści, podobnie będzie i w tym przypadku; są lagery lepsze i gorsze. Nie zrażaj się tym, że jest to najpopularniejszy styl piwa wśród koncernów! Szczególnie polecam Ci interpretacje tego stylu w wykonaniu browarów rzemieślniczych.

    Polubienie

Skomentuj

