Sekret mnicha?!

Piwo, na które w końcu trafiłem w chwili, kiedy było mnie na nie stać. Po raz pierwszy zauważyłem je we Wrocławiu, potem w Krakowie, dopiero przedwczoraj wyhaczyłem je w Złotych Tarasach. Od pierwszego wejrzenia bardzo spodobał mi się kapsel (logo i napis identyczny jak na etykiecie).

Ename [Brouwerij Roman, Oudenaarde, Belgia]
=> tripel, klasztorne
=> alkohol: 8,5%, ekstrakt: ?
=> skład: woda, słód jęczmienny, chmiel, cukier kandyzowany, drożdże

Etykieta zaintrygowała mnie dosyć mocno. Tajemnicza etykieta idąca w parze z tajemniczym smakiem? Taka była moja pierwsza myśl.

12083886_967533079986785_1907227371_n
Barwa miodowożółta, mętna. Piana nawet spora i trwała, śnieżnobiała. W zapachu natychmiast wyczuwalne są aromaty pochodzenia drożdżowego, tkwi tam również pewna słodycz – zaryzykowałbym stwierdzenie, iż jest to wręcz cukrowość. Ze szklanki ulatniają się dodatkowo niezwykle subtelne nuty biszkoptowe.

Smak okazuje się początkowo słodki, z elementami cytrynowymi i znaczną porcją drożdży. W tle dźwięczą nuty przyprawowe.
Właśnie miałem rzec, że piwo jest w miarę prawidłowe, całkiem dobre… I właśnie w owej chwili dał o sobie znać (notabene bardzo okrutnie) alkohol. Nieprzystępny, przytłaczający – pierwotnie myślałem, że jest on wybitnie bimbrowy, no cóż, w końcu trunek został poddany refermentacji. Jednak po dłuższym namyśle stwierdzam z czystym podniebieniem: jest to prawdziwy spiryt. Goryczy brak.
Z pewnością nie ukazuje pełnych możliwości owego stylu. Jest… po prostu płytkie?

Piwo to, w mojej klasyfikacji zostaje najsłabiej zharmonizowanym smakowo piwem belgijskim. Cukrowa słodycz, wszechogarniająca spirytusowa alkoholowość, jedynie cytrynowe nuty w jakimś stopniu ratują tego klasztorniaka.
A tak à propos tytułu… W sekrecie to ja chciałbym zachować kwotę, jaką zabuliłem za to cudo.

PS Oceniłbym trochę wyżej, ale alkohol zabił całą radość picia (!).

_______________________
  • Ocena: 5/10
  • Cena: około 10 zł
_______________________________________________________
One thought on “Sekret mnicha?!

Skomentuj

