Nie taki dobry wojak Szwejk

Do Bojana mam ogromny sentyment, z powodu iż było to pierwsze „inne” piwo, które spróbowałem (Bojan Kokosowe). Wtedy w mojej głowie zaczęły przestawiać się trybiki, pracujące schematycznie przez dłuższy czas. W Szwejku spodziewam się znienawidzonej przeze mnie piwnej wady, ale spróbować bynajmniej nie zaszkodzi.

Bojan Szwejk [Bojanowo]
⇒pils, niefiltrowane (ale pasteryzowane)
⇒alkohol: 4,2%, ekstrakt: 10%
⇒skład: woda, słód jęczmienny pilzneński, chmiele: Żatecki i Magnum, drożdże

browar-bojanowo.pl
browar-bojanowo.pl

Etykieta została zmieniona i bardzo mi przykro, że w chwili obecnej nie mam do niej dostępu, ale musicie mi póki co uwierzyć na słowo, że nasz tytułowy Szwejk stał się teraz uroczym uszatym panem w mundurze 🙂

Napój o ciemnosłomkowej barwie z widocznym osadem drożdżowym na dnie. Piana jest średnioobfita, w postaci drobnych pęcherzyków, utrzymuje się przez średnio długi czas.

Aromat subtelny, słodowy, dosyć typowy, ma jednak w sobie coś takiego „czeskiego”.
Piwo jest silnie wodniste, leciuteńkie, o umiarkowanie solidnej bazie słodowej, ale nie znajduję w nim smaku typowego dla czeskiego pilsa. Diacetyl jest wyczuwalny w stopniu dużym, jednak raczej nie określiłbym go jako wadę – jest specyficzny, ale nie do końca maślany. Wybitnie przyjemny również nie jest, ale ma + za brak intensywnego nabiału. Wyczuwalna jest za to inna wada, a mianowicie – coś na zasadzie smaku krochmalu, który prawdopodobnie może być też określony jako mokry karton.

Wyrobu tego za żadne skarby nie nazwałbym pilsem, z racji szczątkowego wręcz nachmielenia – po przełknięciu ukazuje się co prawda pewna drobna gorycz, natomiast żadnych innych związków z chmielem nie wykryłem. Przy przełykaniu ujawnia się dodatkowo lekka kwaskowość.

Szwejk jest wybitnie pijalny i jako lagerek prezentuje się prawie poprawnie, ale do miana pilsa nie powinien nawet pretendować.

_______________________
  • Ocena: 3,5/10
  • Cena: około 4 zł
_______________________________________________________
8 thoughts on “Nie taki dobry wojak Szwejk

  1. Trochę bez smaku, ale daje radę. Lepsze niż Warka czy Harnaś 🙂 Spoko pomysł z tą etykietą, nową widziałem i też trzyma poziom. Nie przesadzaj ze szczątkami chmielu, bo moja dziewczyna ledwo przełknęła małego łyczka (uprzedzam, że Anka lubi craftowe okazy i często kupuje India Pale Ale). Moja ocena to 6.5/10.

    Lubię to

  2. Po pierwsze: tytul posta jest bledny. „Nie taki dobry wojak Szwejk?” Szwejk jest piwem z browaru Bojan, a nie Wojak… kardynalna pomylka, polecam zaglebic sie w temat a potem dopiero sie wypowiadac. Nie to, ze jestem jakis zlosliwy, ale po prostu mnie to wkur**ilo.
    Po drugie: Na etykiecie jest napisane, ze to PILS, wiec co tu sie wyklocac z etykieta? Chyba w Bojanowie wiedzą co robią.
    Po trzecie: ocena stanowczo za niska. Odnosze wrazenie, ze probujesz sie wybic na hejtach. Rozumiem, ze piwo ci nie smakuje, ale to jednak piwo. A piwo zawsze powinno miec 10/10 🙂

    Lubię to

    1. Drogi Sergiuszu:
      a) nazwa wpisu odnosi się do tytułu znanego filmu
      b) wykłócać z etykietą? Mogłoby być ciężko, nie wiem, czy etykieta byłaby zdolna do uczestnictwa w merytorycznej dyskusji 😉
      Jak sam napisałeś: „chyba” 🙂 Widzisz, ja jestem typem człowieka, który nie zadowala się powszechną opinią i sam tworzy swój światopogląd, dlatego też postanowiłem organoleptycznie zweryfikować prawdziwość informacji zawartej na etykiecie i, niestety, z przykrością stwierdzam, że jest to kłamstwo
      c) odnosisz złe wrażenie, polecam Ci zapoznanie się z pozostałą częścią bloga. „Rozumiem, ze piwo ci nie smakuje, ale to jednak piwo” – co chcesz przez to powiedzieć? Że powinienem podwyższać ocenę za sam fakt bycia piwem? Kompletnie nie rozumiem, jaki sens miałoby w takim razie recenzowanie. I jaki sens miałoby w ogóle warzenie czegoś innego niż lager i eksperymentowanie z nowymi stylami? Przecież piwo to piwo.

      Lubię to

Skomentuj

