Nie dla gimbów

Piwo zdegustowałem dzięki uprzejmości Molosa (pozdrawiam Molo!). Jestem wiernym miłośnikiem mlecznych stoutów, zatem doczekać się konsumpcji tego płynu wprost nie mogłem.
Jedno z trzech piwek (dodatkowo Chodnikowe – american wheat i Prostak – american lager) uwarzonych we współpracy z Fandango Records, wytwórni pod kierownictwem Miuosha (tak, tego Miuosha) z okazji ósmych urodzin tejże.

Gimbograj [Reden & Fandango Records]
⇒ milk stout
⇒ alkohol: 5%, ekstrakt: 16%
⇒ skład: woda, słody: pale ale, pszeniczny, karmelowy, palony, płatki jęczmienne, laktoza, jęczmień palony, chmiele: Marynka, Lubelski

Na dzień dobry uderza przecudowny zapach… Ale po kolei.

Etykieta? Śmieszna taka. Dwie postacie trzymające „O”, graficznie przedstawia się także przyzwoicie.

12485921_1007529942641859_5105589691403320822_o

Nieprzejrzysta, głęboka czerń. Piana bajecznie kremowa. No, poezja po prostu, więc wróćmy szybko do aromatu.

Czekolada miesza się z kawą pod osłoną paloności.
Czy w smaku jest podobnie?

Dokładnie tak: mleczna i gorzka czekolada na pierwszym planie. Silne nuty palone, ziarna kawy, jest też kwasek, który na finiszu przeplata się ze smakiem kakao. Piwo jest delikatne, ale daleko mu do bycia wodnistym. Dawno nie trafiłem na tak aksamitny okaz. Świetnie zgrane smaki, żadnych wad. Jest w dużym stopniu pijalne (w stwierdzeniu czego jednakowoż usilnie przeszkadzała mi mroźna aura). Nie potrafię powiedzieć dlaczego (zapewne z racji prawie rocznej różnicy czasowej tych degustacji), ale Gimbograj wydał mi się odrobinę lepszy od Milkołaka (o identycznym składzie).

Jest naprawdę zacnie i elegancko, polecam.

_______________________
  • Ocena: 8,5/10
  • Cena: około 8 zł
_______________________________________________________
2 thoughts on “Nie dla gimbów

  1. Właśnie wypiłem, jutro to opiszę u siebie. Z moich notatek wynika podobnie. Jak oceniałem to piwo tydzień temu na degustacji w zaprzyjaźnionym sklepie według reguł PSPD dałem jeśli się nie mylę 35/50. czyli całkiem spoko. Bardzo pijalne, delikatne, dobre do wypicia z dziewczyną 🙂

    Lubię to

Skomentuj

