Kapitana Drake’a wyprawa po nieśmiertelność

Degustowane jako pierwsze na WFP. Rzuciłem się na nie czym prędzej, gdyż jeszcze nie miałem styczności z tym specyficznym stylem. A mojito lubię.

Kapitan Drake [Setka]
⇒ mojito gose
⇒ alkohol: 5,2%, ekstrakt: 12,5%, IBU: 12, pH startowe = 3,5
⇒ skład: woda, słody: heidelberski pszeniczny, heidelberski, zakwaszający; chmiele: Lubelski i Mosaic; świeża skórka i sok z limonek, kolendra, sól morska, drożdże US-05

Debiutanckie piwerko poznańskiego browaru Setka. Uwarzone na cześć Francisa Drake’a, angielskiego korsarza, który „który podarował Europie ziemniaki i mojito”, a w latach 1577 – 1580 opłynął cały świat. Na potrzeby trunku wykorzystano 248 limonek oraz jeszcze pół. Stężenie soli wynosi 1 gram na litr.

facebook.com/browarsetka
facebook.com/browarsetka

Etykieta prosta i bez zbędnego przepychu, jednak niezupełnie minimalistyczna. Niezła.

Piwo jest bardzo mętne, barwę określiłbym jako coś pomiędzy bladocytrynowym a lekkim beżem. Piana całkiem spora, biała, pęcherzyki średniej wielkości.

Aromat wybitnie limonkowy, ale również sugerujący obecność soli.

Smak niezwykły, nieporównywalny do niczego, co miałem okazję degustować w przeszłości.
Limonkowa (częściowo sprajtowa) kwaśność, bardzo orzeźwiająca, stanowi plan pierwszy.
Tej kolendry to tak na dobrą sprawę nie odnotowałem, ale myślę, że nie stanowi to żadnego ogromnego mankamentu.
Soli jako takiej szukałem przez pewien czas, jednak to ona sama mnie znalazła – tuż na finiszu drugiego łyku. Słoność w piwie jest czymś zdecydowanie przedziwnym, tym bardziej zmiksowana z kwaskiem. Piwo jest lekkie, woltaż niewyczuwalny, wad nie odnalazłem.

IMG_20160407_153733207
Jestem wprost oczarowany zarówno tym piwem, jak i samym stylem gose. Orzeźwienie i lekkość idące w parze z niestandardowymi dodatkami wprawiającymi kubki smakowe oraz umysł w zakłopotanie – dla takich piw nie warto być ani abstynentem, ani skąpcem.

_______________________
  • Ocena: 9/10
  • Cena: 12 zł/0,3l
_______________________________________________________
Skomentuj

